Kevesen tudják, de létezik a MÁV-nak egy olyan szolgáltatása, amely a fogyatékosoknak kínál segítséget a pályaudvaron belüli közlekedésben. Egy vak hölgy panaszt tett, mert ez a lehetőség csak a mozgássérülteknek volt nyitva, a vakoktól elzárkóztak.
A Vasúti Igazgatási Szerv azonban úgy döntött, hogy ezt a szolgáltatást a vakok részére is biztosítani kell, mivel a pályaudvarok általában nem alkalmasak a vakok önálló közlekedésére. A határozat értelmében a MÁV-nak kötelező kijelölnie a segítség iránti igény bejelentésének a módját, illetve ezt a határozatot meg is támadhatja a cég, amennyiben jogszabályt sértőnek gondolja.
A rendszert az egyik vakszervezet vezetője tesztelte. A telefonon kért segítséget a telefonkezelő elutasította, mivel az szerinte még mindig csak a mozgássérültek részére kell biztosítaniuk. Amikor felolvasta a vezető a határozatot, akkor módosította a véleményét. Ez azonban azt jelzi, hogy a MÁV még nem állt át a határozat teljesítésére.
A hírhez kapcsolódóan azt is meg kell jegyezni, hogy bizonyos ügyintézők esetében a rendszer eddig is működött. Több személyes ismerősünk van, akik egy budapesti pályaudvar meghatározott ügyintézőjénél kérnek segítséget és ezt minden esetben meg is kapták.
A MÁV esetében komoly kérdés a pályaudvarok akadálymentesítése, melyhez sok társadalmi csoportnak az érdeke fűződik. Általában a megközelítés nem lépcsőmentes, hiányoznak a taktilis és kontrasztos jelölések, valamint sokszor a látók számára sem egyértelmű a vágányok jelölése. A lenti fényképen látható példa csak egy a sok közül, ahol halvány római számmal írták fel az egyik sínpárhoz az előttünk lévő vágány számát.
Kari